Poučení spotřebitele o spotřebitelských právech dle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník ("OZ")
Poskytovatelem zboží specifikovaného v Kupní smlouvě je Živnostník Iveta Zelená – Trendystyl.cz, Jar. Heyrovského 856/12, 674 01 Třebíč, IČ: 04967747 (dle ŽR), dále jako "Prodávající".
Vzhledem k tomu, že jednání stran směřuje k uzavření smlouvy a aby byly spotřebiteli zřejmé všechny podstatné skutečnosti o smlouvě a Prodávajícím, sděluje tímto Prodávající spotřebiteli v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy nebo před tím, než spotřebitel učiní závaznou nabídku dle ust. § 1811 odst. 2 OZ tyto skutečnosti:
a) svoji totožnost, popřípadě telefonní číslo nebo adresu pro doručování elektronické pošty nebo jiný kontaktní údaj:
Iveta
Zelená – trendystyl.cz, Jar. Heyrovského 856/12, 674 01 Třebíč,
IČ: 04967747, tel. 739 837 100, e-mail: info@trendystyl.cz
b)
označení zboží nebo služby a popis jejich hlavních vlastností,
Označení
zboží koresponduje se spotřebitelem vybraným zbožím na webu
www.trendystyl.cz dle "Objednávky", se kterou se spotřebitel
před jejím uzavřením seznámil.
c)
cenu zboží nebo služby, případně způsob jejího výpočtu
včetně všech daní a poplatků,
Výpočet ceny služby/zboží je uveden v "Objednávce" u každého zboží samostatně.
d) způsob platby a způsob dodání nebo plnění,
Způsob platby a způsob plnění je uveden v "Obchodních podmínkách" Prodávajícího a spotřebitel se s nimi seznámil před uzavřením smlouvy.
e) náklady na dodání, a pokud tyto náklady nelze stanovit předem, údaj, že mohou být dodatečně účtovány,
Náklady spojené s plněním jsou uvedeny v "Obchodních podmínkách" Prodávajícího a spotřebitel se s nimi seznámil před uzavřením smlouvy.
f) údaje o právech vznikajících z vadného plnění, jakož i o právech ze záruky a další podmínky pro uplatňování těchto práv,
Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).
Vyskytne-li se na zboží
vada, pro kterou nelze zboží využívat obvyklým způsobem, může
kupující uplatnit u prodávajícího právo z vadného plnění
("reklamace") a požadovat:
odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící vady;
přiměřenou slevu z kupní ceny;
odstranění vady opravou věci;
odstoupení od smlouvy.
Kupující
je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy, pokud zboží:
vykazuje podstatnou vadu, která znemožňuje jeho užívání obvyklým způsobem;
pokud nelze zboží používat kvůli opakujícím se vadám i vadám/vadě po provedené opravě;
při větším počtu vad (3 a více vad).
Práva
z vadného plnění uplatňuje spotřebitel u Prodávajícího na
adrese jeho provozovny nebo sídla, postačí však formou e-mailu.
Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy
prodávající obdržel od spotřebitele reklamované zboží.
g)
údaj o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku,
má-li být smlouva uzavřena na dobu neurčitou,
Údaj
o době trvání závazku se u Kupní smlouvy neuvádí.
h)
údaje o funkčnosti digitálního obsahu, včetně technických
ochranných opatření,
Údaje
o funkčnosti digitálního obsahu, včetně technických ochranných
opatření je přiložen ke každému jednotlivému zboží
samostatně, pokud není, je uveden na webové stránce Prodávajícího
u každého jednotlivého zboží samostatně v elektronické
podobě.
i)
údaje o součinnosti digitálního obsahu s hardwarem a softwarem,
které jsou podnikateli známy nebo u nichž lze rozumně očekávat,
že by mu mohly být známy,
Údaje
o součinnosti digitálního obsahu s hardwarem a softwarem, které
jsou podnikateli známy nebo u nichž lze rozumně očekávat, že by
mu mohly být známy jsou přiloženy ke každému jednotlivému
zboží samostatně, pokud nejsou, jsou uvedeny na webové stránce
Prodávajícího u každého jednotlivého zboží samostatně
v elektronické podobě.
Dle
ust. § 1820 odst. 1 OZ poučuje Prodávající spotřebitele o jeho
právech a povinnostech pojicích se s uzavřením Kupní
smlouvy, protože z okolností je zřejmé, že jednání stran
směřuje k uzavření smlouvy prostřednictvím komunikace na dálku,
sděluje podnikatel spotřebiteli v dostatečném předstihu před
uzavřením smlouvy nebo před tím, než spotřebitel učiní
závaznou nabídku, také:
a)
náklady na prostředky komunikace na dálku, pokud se liší od
základní sazby,
Prodávající
neúčtuje žádné poplatky či vlastní náklady za případnou
komunikaci na dálku.
b)
údaj o případné povinnosti zaplatit zálohu nebo obdobnou platbu,
je-li vyžadována,
Prodávající
neúčtuje žádnou zálohu z Kupní smlouvy.
c)
v případě, že se jedná o smlouvu, jejímž předmětem je
opakované plnění, nejkratší dobu, po kterou bude smlouva strany
zavazovat,
Prodávající
prohlašuje, že spotřebiteli neposkytuje a se spotřebitelem
neuzavírá smlouvu s opakovaným plněním služeb.
d)
v případě smlouvy uzavírané na dobu neurčitou nebo jejímž
předmětem je opakované plnění, údaj o ceně nebo způsobu
jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy
jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná,
Kupní
smlouva mezi Prodávajícím a spotřebitelem se uzavírá bez určení
data trvání.
e)
v případě smluv uzavíraných na dobu neurčitou nebo jejímž
předmětem je opakované plnění, údaje o veškerých daních,
poplatcích a nákladech na dodání zboží nebo služby určených
způsobem podle písmena b),
Kupní
smlouva mezi Prodávajícím a spotřebitelem se uzavírá bez určení
data trvání.
f)
pokud lze využít práva na odstoupení od smlouvy, podmínky, lhůtu
a postupy pro uplatnění tohoto práva, jakož i formulář pro
odstoupení od smlouvy, jehož náležitosti stanoví prováděcí
právní předpis,
Lhůta
pro odstoupení od smlouvy je 14 od uzavření smlouvy – Kupní
smlouvy, resp. 14 od převzetí zboží.
Přílohou
Kupní smlouvy je vzorové poučení spotřebitele o možnostech
odstoupení od smlouvy dle prováděcího předpisu č. 363/2013 Sb.
g)
údaj, že v případě odstoupení od smlouvy ponese spotřebitel
náklady spojené s navrácením zboží, a jde-li o smlouvu
uzavřenou prostřednictvím prostředku komunikace na dálku,
náklady za navrácení zboží, jestliže toto zboží nemůže být
vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou,
Je-li
v nabídce prodávajícího několik možností doručení zboží,
je při odstoupení od smlouvy a vrácení zboží kupujícím zpět
prodávajícímu vždy kupujícímu vracena částka poštovného dle
nejlevnějšího způsobu doručení dle dané varianty. Tato částka
je pak vrácena prodávajícím kupujícímu, oproti nároku
kupujícího na vrácení kupní ceny. Prodávající nehradí
náklady kupujícího spojené s vrácením zboží zpět
prodávajícímu.
h)
údaj o povinnosti uhradit poměrnou část ceny v případě
odstoupení od smlouvy, jejímž předmětem je poskytování služeb
a jejichž plnění již začalo,
Neuplatní se.
i) jde-li o smlouvu podle § 1837 písm. l), údaj, že spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy, popřípadě za jakých podmínek mu právo na odstoupení od smlouvy zanikne, a
Předmětem
služby nejsou činnosti dle ust. § 1837 písm. l) OZ.
j)
údaj o existenci, způsobu a podmínkách mimosoudního vyřizování
stížností spotřebitelů včetně údaje, zda se lze obrátit se
stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru.
Mimosoudní
vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající
prostřednictvím elektronické adresy info@trendystyl.cz
– předmět: Stížnost. Informaci o vyřízení stížnosti
spotřebitele zašle Prodávající na elektronickou adresu
spotřebitele. Spotřebitel má též možnost zahájit
mimosoudní řešení sporu před Českou obchodní inspekcí na webu
www.coi.cz.